Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

Tájékoztató üzemeltetői adatok

Cég: Mindenamiiroda Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely: 1135 Budapest, Csata  utca 25.

Adószám: 23193150-2-41

Cégjegyzék szám : 01-09-957344

Elektronikus elérhetősége: info@mindenamiiroda.hu

Telefon: 06-1-2703322

Telefon: 06-70-4149324

E-mail: info@mindenamiiroda.hu

Weboldal: http://www.irodaiszolgaltatas.hu , http://www.mindenamiiroda.hu

 

1. Vevőszolgálat:

Munkananap: 7:30 - 17-ig

Telefon: 06-1-2703322

Telefon: 06-70-4149324

E-mail: info@mindenamiiroda.hu

Regisztráció

A http://www.irodaiszolgaltatas.hu és s http://www.mindenamiiroda.hu webáruházban megtalálható termékek megtekintéséhez nem szükséges a regisztráció. Amennyiben egy termék megnyerte tetszését, úgy azt tetszőleges mennyiségben elhelyezheti egy virtuális "kosárban". Az első termék kosárba helyezése után a képernyő jobb szélén található oszlop tetején megjelenik egy "Bevásárlókosár" című doboz, amiben megtalálja az odahelyezett termékeket, mennyiségeket és összárát.

Ha vásárlási szándékában bizonyos, úgy a "Megrendelés véglegesítéséhez kattintson ide" szövegre kattintva megjelenik egy új oldal, ahol lehetőség van a már korábban regisztrált felhasználóknak a "belépésre" illetve új felhasználók regisztrációjára. A regisztráció során a következő adatokat kéri a program:

Felhasználónév: célszerű egy viszonylag rövid azonosító nevet használni, ami könnyen megjegyezhető és hiba nélkül leírható. Jelszó: lehetőleg kombinatív legyen, vagyis biztonságos, hogy mások ne élhessenek vissza az Ön jóhírével.

Teljes név: kérem a saját nevét adja meg, mert így céges megrendelése esetén is pontosan azonosítható lesz. Már többször előfordult, hogy kiszállító kollégánk ott várt a gyárkapuban, amíg a portás "nyomozott".

E-mail cím: azt a postafiókot adja meg, amelyet gyakran használ, hiszen a legfontosabb közvetítő forrás ez lesz kapcsolatunk során: ide fogunk minden visszaigazolást, kérdést, értesítést küldeni.

A biztonság kedvéért több adatot is kétszer kérünk kézzel beírni, hogy tényleg az legyen a beírt adat, amire Ön gondolt. Ha hibát vét, akkor annak javításában segít a program.

Sikeres regisztráció után következhet az első belépés. Ha helyesen adta meg felhasználói nevét, jelszavát, akkor a jobb oszlop felső "kosár" dobozában "Üres" feliratot talál. Alatta a "kilépés" gomb, amelyre kattintva a rendszer a tevékenységet egyetlen felhasználóhoz sem köti. További lehetőség a "személyes adatok" menüpont kiválasztása: itt a regisztrációnál megadott adatokat, illetve a jelszavát változtathatja meg.

Amennyiben elfelejtette jelszavát, úgy email-ben lekérdezheti ezt a felhasználói név és az email címének megadásával.

 

 A termékekről

A : http://www.irodaiszolgaltatas.hu , http://www.mindenamiiroda.hu webáruház kínálata:

- papír, írószer, irodaszer,

- nyomtató, fénymásoló kellékanyagok,

- iskolaszerek,

- számítástechnikai kellékek

- nyomtatványok

- háztartási termékek.

Ezeken az oldalakon megtalálható termékek fényképei illusztrációk, tartalmazhatnak olyan opciókat, amelyek nem tartozékok, esetlegesen nem, vagy csak további díj ellenében forgalmazzuk.

Figyelem! Az áruház termékeire vonatkozó adatok tájékoztató jellegűek, nem tekinthető hibátlan és visszavonhatatlan ajánlatnak.

Áraink tájékoztató jellegűek, az elmúlt évek tapasztalatai alapján 99%-os biztonsággal hibamentesek, de adódnak kellemetlen, feltáratlan hibák, amelyek csak az előzetes egyeztetések során lehet felderíthetőek.

Ezért kérjük, hogy tervezett vásárlás esetén szíveskedjenek telefonon, e-mail-en keresztül a termékek paramétereit, árait, készletezését pontosítani, mivel a tájékoztató jellegből adódóan a tévedésekért nem áll módunkban felelősséget vállalni.

 

Garancia, jótállás, szerviz

Általánosságban minden elektronikai termékünkre, gépekre 6 hónap szavatosságot biztosítunk, amelyet telephelyünkön lehet érvényesíteni, kivéve : nyomtatók, fénymásolók ( ezen termékek garanciális ügyintézését a márkaszervízek intézik).

A be- és kiszállítás költségeit ilyen esetekben a jogszabályok szerint a felhasználót / vásárlót terhelik.

Szavatossági probléma esetén a vitatott termékeket a gyártó illetve importőr/nagykereskedő képviselőivel megtekintjük, a lehetséges javításokat elvégeztetjük, amennyiben ez nem lehetséges úgy a cseréjéről gondoskodunk.

Nyomtatók, fénymásolók esetében a garanciális ügyintézést a gyártó szakszervíze intézi közvetlenül.

Amennyiben a cserét nem tudjuk biztosítani, úgy Önnek lehetősége van helyettesítő termék vásárlására, vagy a termék árát visszafizetjük.

 

Megrendelés

A kereskedő és a megrendelő között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. A kereskedő és a megrendelő között létrejött elektronikus szerződés-,és megkötésének nyelve: magyar.

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az áruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. Megrendelése akkor lép életbe, ha a kereskedő e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolja az Ön megrendelését. A mindenamiiroda.hu és irodaiszolgaltatas.hu által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a kereskedő visszaigazolásával! Ez mindössze egy visszajelzés, hogy a rendszer regisztrálta a megrendelését.

A felső menüsorokban található linkekre klikkelve megtekintheti az adott áruházhoz kapcsolódó alapvető tudnivalókat. A "Főoldal" linkre klikkelve minden esetben az áruház kezdő oldalára léphet vissza. A bal oldali oszlopban az áruházi kereső és a kategóriák linkjei, míg a középső oszlopban a konkrét termékek és a hozzájuk kapcsolódó információk találhatóak.

A  http://www.irodaiszolgaltatas.hu  és  http://www.mindenamiiroda.hu  webáruházban megtalálható termékek megtekintéséhez nem szükséges regisztráció. Amennyiben egytermék megnyerte tetszését, úgy azt tetszőleges mennyiségben elhelyezheti egy virtuális "kosárban". Az első termék kosárba helyezése után a képernyő jobb szélén található oszlop tetején megjelenik egy "Bevásárlókosár" című doboz, amiben megtalálja az odahelyezett termékeket, mennyiségeket és összárát.

A tévesen kosárba helyezett terméket annak neve utáni "(törlés)" szövegére kattintva eltávolíthatja.

Előfordulhat, hogy a termékből túl sokat tett a kosárba, ilyenkor is törölnie kell a terméket, majd újra kiválasztva a megfelelő mennyiséget helyezze be a kosárba!

A megrendelésre váró termékek mennyiségét tetszőlegesen növelheti, ha a plusz mennyiséget a kosárba helyezi.

Ha vásárlási szándékában bizonyos, úgy a "Megrendelés véglegesítéséhez kattintson ide" szövegre kattintva megjelenik egy új oldal, ahol lehetőség van a már korábban regisztrált felhasználóknak a "belépésre" illetve új felhasználók regisztrációjára. ( Amennyiben még nem regisztrált, úgy a "Regisztráció" menüpont szerint tegye meg!

A regisztrált felhasználó a "felhasználói név" és a "jelszó" segítségével a vásárlás folytatásához be kell lépnie. Belépés után a következő lehetőségei vannak: módosíthatja az egyes megrendelt termékek mennyiségét a darab szám átírásával, majd a mellette lévő "módosít" gomb lenyomásával. A terméket egyszerűen törölheti a sor végén látható "törlés" gombbal.

A megfelelő számú termék kiválasztása után szükség lehet a személyes adatok megadására: itt adhatja meg a szállítási címet és az átvevő telefonszámát is. ( ha a kézbesítés valamilyen akadályba ütközik, akkor a szállító fel fogja Önt hívni, hogy egyeztessenek.)

Ezután válassza ki a szállítási módot, majd ha a szállítási és a számlázási cím eltérő, akkor adja meg a számlázási címet!

Minden csomaghoz számlát állítunk ki, alap esetben a szállítási címre, ezért fontos, hogy a megfelelő címre adjunk ki számlát. ( Utólag már nehezen tudunk javítani és a postásokat is fárasztani fogjuk.)

A "véglegesítés" gomb lenyomása után egy összegző oldalra jut, ahol a megrendelés valamennyi fontos információját áttekintheti:

ha hibát lát, akkor a "vissza" gombbal javíthatja.

ha mindent a szándékai szerint talál, akkor kattintson a "megrendelés elküldése" gombra.

A megrendelés elküldése után még mindig bent tartózkodik az áruházban, bár a "kosár" üres állapotú lesz, de természetesen így is folytathatja a termékek nézegetését, vásárlását.

A sikeres megrendelése bizonyítékaként Ön szinte azonnal kap egy e-mailt. (Előfordulhat késedelem, ha az e-mail küldési csatornák túlterheltek)

Az elektronikus visszaigazolást az üzemeltető szoftvere automatikusan generálja egy előre meghatározott esemény, a fogyasztó megrendelésének megtörténtekor. Amennyiben a szolgáltatótól a megrendeléstől számított 48 órán belül nem érkezik visszaigazolás a fogyasztóhoz, a fogyasztó ajánlati kötöttsége megszűnik, azaz a továbbiakban nem köti őt a megrendelése.

Ez a visszaigazolás tehát kizárólag a fogyasztó jognyilatkozatának hatályosulását, a szolgáltatóhoz való megérkezését igazolja, azaz a visszaigazolás még nem tekinthető a fogyasztó „klikkelése” által elküldött ajánlat elfogadásának, nem jelenti a szerződés létrejöttét.

Egy esetlegesen tévedésből vagy programhiba miatt, illetve készlethiány ellenére visszaigazolt alacsony ár esetén a szolgáltató még nem köteles a termék leszállítására, hiszen ekkor még létrejött szerződésről sem beszélhetünk, így a fogyasztó sem követelheti a szolgáltatótól a szerződés teljesítését. Amennyiben rövid időn belül nem kap értesítő e-mailt, úgy lépjen vissza a webáruházba és a kosár "dobozában" ellenőrizze le:

személyes adatok között megadott e-mail címe valós-e? ( ha nem, akkor kérem javítsa ki)

a "korábbi rendelések" között megtalálja-e azt is, amiről nem érkezett e-mail? ( ha igen, akkor rossz e-mail címet adott meg, ha nem, akkor újra kell rögzítenie a rendelést )

A beérkezett megrendeléseket hétköznap 8 és 17 óra között dolgozzuk fel. Először a termék rendelkezésre állását ellenőrizzük, ha éppen nincs raktáron, akkor intézkedünk annak beszállításáról ( általában hetente kétszer ). A meglévő illetve beérkező termékek árát összevetjük a megrendelésben szereplő árral. Kis eltérést átvállalunk, jelentősen nagy hiba esetén értesítjük a megrendelőt és az új ajánlati ár elfogadásának lehetőségét felajánljuk, ezzel biztosítjuk, hogy a megrendeléstől eltérő áron terméket nem adunk át, nem szállítunk ki.

A 3 napon belüli kiszállításokról nem küldünk értesítést, a termékeket a megadott címre elindítjuk, vagy személyes átvétel esetén SMS-t, email-t küldünk.

A megrendeléstől számított 4-8 napon belül ténylegesen visszaigazoljuk a rendelést, illetve hiány esetén jelezzük a várható beszállítási határidőt.

Amennyiben a megrendelt termékek rendelkezésre állnak és áruk is megfelelően lett megadva, úgy a megfelelő átvételi mód szerint intézkedünk az átadásról, arról e-mail-ben értesítést küldünk.

A megrendelés leadásával egyben nyilatkozik, hogy jelen vásárlási feltételeket előzetesen megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

A vásárlástól elállás joga

Megrendelése során Ön élhet a 17/1999. Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Annak érdekében, hogy a jogalkotó megvédje a „cyber-fogyasztót” az internetes kereskedelemben jelentkező kiszolgáltatottságtól és az ilyen típusú jogügyletek kockázati tényezőit a lehető legkisebbre redukálja, az online fogyasztókat egy indokolás és feltétel nélküli elállási jogosultsággal ruházta fel, amely jogról és annak feltételeiről a szolgáltató köteles a fogyasztót előzetesen tájékoztatni.

Nagyon fontos tehát nyomatékosítani, hogy az elállási jog a fogyasztót jogszabály alapján, a webáruházban történő vásárlás távértékesítési jellegére tekintettel illeti meg, nem pedig a vállalkozása döntése, egyéni kedvezménye alapján.

Az elállás a szerződést a megkötésére visszamenő hatállyal szünteti meg, ennek értelmében a felek kötelesek a szerződéskötést megelőző eredeti állapotot helyreállítani, tehát a vállalkozás a vételár visszafizetésére, a fogyasztó pedig a termék visszaszolgáltatására köteles.

Az elállási jog tulajdonképpen a meggondolatlan vásárlások kompenzálására szolgál – ezért nem is követelhető meg a fogyasztótól, hogy megfelelő indokolással támassza alá a szerződés megszüntetésére irányuló döntését –, így a fogyasztónak a termék kézhezvétele után lehetősége van arra, hogy vételi szándékát a termék tényleges megvizsgálását és kipróbálását követően újból átgondolhassa.

Az elállási jog gyakorlásáról fontos tudni:

A fogyasztó a jogszabályon alapuló elállási jogát feltétel és indokolás nélkül, a szolgáltató hibátlan és szerződésszerű teljesítése ellenére is gyakorolhatja.

Az elállási jog gyakorlására 14 naptári nap áll a fogyasztó rendelkezésére.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő termékértékesítésre irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetében pedig a szerződéskötés napjától kezdődik.

Az elállási jog gyakorlására formai követelményeket nem ír elő jogszabály, természetesen a könnyebb bizonyíthatóság érdekében javasolt a fogyasztónak az elállási jogát írásban, estlegesen tértivevényes postai küldemény vagy visszaigazolást kérő e-mail útján érvényesíteni.

Az elállási jog írásban történő gyakorlásáról a jogszabály annyiban rendelkezik, hogy azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, vagyis nem az az érdekes, hogy mikor kapjuk kézhez a nyilatkozatát, hanem hogy mikor adták fel, indították el.

Az elállás jogi természetéből adódik, hogy amennyiben a fogyasztó elállási jogát érvényesíti, azaz a terméket visszaszolgáltatja - erre az elállási jog bejelentését követő további 14 naptári nap áll a fogyasztó rendelkezésére , a vállalkozás köteles számára a termék teljes vételárát visszafizetni. Ezt az összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül vissza kell térítenie. A visszatérítés módja átutalás vagy postai kézbesítés.

A jogszabály értelmében a szolgáltató kizárólag a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését követelheti a fogyasztótól abban az esetben, ha a fogyasztó a terméket nem rendeltetésszerűen használta.

A hatályos jogszabályi háttér értelmében a fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, a fogyasztót ezen felül azonban egyéb költség nem terheli.

A visszaküldött terméknek épnek, sérülésmentesnek kell lennie. Ha teheti, akkor kérem, hogy az eredeti csomagolását is küldje vissza, mivel ezzel segíthetjük a termék további raktározását, illetve egy újabb vásárló tájékozódását.

Az elállási jog érvényesítésére nyitva álló határidő alatt a fogyasztó a terméket kipróbálhatja, ellenőrizheti, hogy alkalmas-e a rendeltetésszerű használatra, tehát a kicsomagolás, nem vezet az elállási jog megszűnéséhez. Kivétel alá tartozik a tűzoltó készülékek, tintasugaras nyomtatók, festékpatronok, toner kazetták, stb csoportja, ugyanis például a tűzoltó készülékekről fontos tudni, hogy bármilyen rövid ideig történő használata után a készüléket szervizelni, újratölteni szükséges. Felbontott nyomtató kellékanyagok használtnak minősülnek, újra nem értékesíthetők. Ajánlott ezeket felbontás előtt újra ellenőrizni, hogy a megfelelőt vásárolták az adott készülékhez.

Elállási jog gyakorlásának korlátai:

A jogalkotó bizonyos termékek és szolgáltatások vonatkozásában kizárta az elállási jog gyakorlásának lehetőségét, mert ezen esetekben gazdaságilag hátrányos lenne a szolgáltatótól elvárni a termék visszavételét és a vételár visszafizetését, azaz ilyen esetekben a vállalkozások gazdasági érdekei megelőzik a fogyasztók érdekeinek védelmét.

Az elállási jog érvényesítésének a termék egyedi jellege miatti kizárása alatt azokat az eseteket kell érteni, amikor a fogyasztó kifejezett igényének, kérésének megfelelően állítja elő a vállalkozás a terméket. Ezekben az esetekben az elállási jog érvényesítésének biztosítása esetén a vállalkozás számára gazdaságilag értéktelenné válna a termék, hiszen mivel az a fogyasztó egyedi megrendelésére készült, az más számára nem bír értékkel, más számára nem értékesíthető.

Nem gyakorolható az elállási jog olyan termék esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, vagy a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett igényeinek megfelelően állítottak elő, valamint amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó. Az áruházunkból Ön vásárolhat ilyen termékeket: például a külön egyedi kívánsága szerint készült színösszeállítású ruhákat, reklám ajándékokat, amelyeket hímzéssel, szitázással, egyéb eljárással feliratoztunk.

Nem gyakorolható az elállási jog olyan termékek esetében, ahol azokat kipróbálása értéktelenné teszi a terméket: pl. tűzoltó készüléket használták, elsősegély dobozt felbontották, abból összetevőket elhasználtak, írószereket kipróbáltak, használtak, irodai kisgépeket (pl.: nyomtatót, laminálót, iratmegsemmmisítőt) kibontották, használták.

A jogszabály szövege:

"... 4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését..."

 

Szállítás

Számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Átvételekor még a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze a csomag sértetlenségét. A legkisebb gyanú esetén együtt nyissák fel és győzödjön meg a kiszállított termékek épségéről, ha szállítási sérülést tapasztal, akkor készítsenek jegyzőkönyvet, amiben leírják a tapasztalható hibákat. Ha a szállítónak nem jelzi a lehetséges problémát, akkor annak orvoslására később már csekély reménnyel számíthat.

 

1. Kiszállítás futárral + Átutalás előre

A megrendelés szerint a termékeket összekészítjük, majd számlát írunk, amelynek másolatát eljuttatjuk a megrendelőhöz. Amint számlánkra megérkezik az átutalt összeg, úgy a fuvart elindítjuk. Csak a kiszállítás költségét kell nekünk megtérítenie. A kiszállítási díj egységesen 2.100 Ft + áfa (2.667 Ft). 

Bruttó 55.000 Ft feletti webáruházban feladott kosárérték esetén a szállítás díjtalan.

 

2.1 Kiszállítás DPD futárral +  utánvét

A megrendelt termékeket (amennyiben mérete és súlya lehetővé teszi) becsomagoljuk, a DPD segítségével eljuttatjuk Önhöz. Az áru értékét és a szállítási költséget a kézbesítéskor egy összegben kell megfizetni. A szolgáltatás díja a csomag súlya és értéke szerint változik. 

Bruttó 55.000 Ft feletti webáruházban feladott kosárérték esetén a szállítás díjtalan.

2.2 Kiszállítás MPL szolgáltatással +  utánvét

A megrendelt termékeket (amennyiben mérete és súlya lehetővé teszi) becsomagoljuk, az MPL segítségével eljuttatjuk Önhöz. Az áru értékét és a szállítási költséget a kézbesítéskor egy összegben kell megfizetni. A szolgáltatás díja a csomag súlya és értéke szerint változik. 

Bruttó 55.000 Ft feletti webáruházban feladott kosárérték esetén a szállítás díjtalan.

3. Személyesen készpénzzel, bankkártyával, átutalással

A megrendelt terméket összekészítjük és ennek megtörténtéről üzenetet küldünk (e-mail, vagy sms, vagy telefonhívás által), amely nyitvatartási időben átvehető.

Üzletünk és webáruházunk árukészlete eltérő, így a webáruházban megrendelt termékeket legtöbb esetben logisztikai költség terheli.

Kisértékű, a webáruházban feladott kosárérték esetén (amennyiben a termék az üzletben nem elérhető) logisztikai és tárolási költséget számíthatunk fel.

Üzlet: 1135 Budapest, Csata utca 25.

Hétfőtől péntekig, és helyettesítő munkanapokon : 7:30 - 16:30-ig.

Ünnepnapok környékén ez az általános gyakorlattól eltérhet.

Kérjük telefonon egyeztetni szíveskedjenek.

Üzletünk és weboldalunk árukészlete eltérő, így nem minden termék található meg, tekinthető meg üzletünkben.

 

Adatvédelem

Megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kérjük vásárlóinktól, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához.

Ezeket az adatokat harmadik fél számára nem adjuk ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek a megrendelő kérésének megfelelően az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállitásához kapcsolódó szolgátatást végző partner részére szükséges. A vásárlók a megrendelés leadásával hozzájárulnak adataiknak a jelen szerződésben írtakkal összhangban történő kezeléséhez.

A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

Az adatvédelmi nyilatkozat a mindenkori hatályos jogszabályok alapján kerül kialakításra, különös tekintettel a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvényre (a továbbiakban: Adatvédelmi törvény); a személyes adatok kezelése vonatkozásában az egyének védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa 1995. október 24-i 95/46/EK irányelvére; az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvényre; az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényre; a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényre. A Szolgáltató tevékenysége során a személyes adatok kezelése minden esetben önkéntes hozzájáruláson alapul. A Felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira használja fel.

Az érintettek jogai és jogérvényesítésük Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését a Szolgáltató jelen nyilatkozatban megadott elérhetőségén.

Az érintett kérelmére a Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. A Szolgáltató köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában, ingyenesen megadni a tájékoztatást.

A valóságnak meg nem felelő személyes adatot a Szolgáltató az érintett kérelmére helyesbíti.

A személyes adatot a Szolgáltató törli, amennyiben annak kezelése jogellenes, az érintett kéri, az adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem korrigálható -, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy az adatvédelmi biztos elrendelte.

A helyesbítésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbította.

Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat.

A Szolgáltató az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy a technikai adatvédelem követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt megtéríti. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal az Adatvédelmi Biztos irodájában, a következő elérhetőségeken lehet élni:

Név: Adatvédelmi Biztos Hivatala

Cím: 1051 Budapest, Nádor u. 22.

Postacím: 1387 Budapest, Pf. 40.

Telefon: 06- 1-475-7186, 06- 1-475-7100

Fax:0 6-1-269-3541

E-mail: adatved@obh.hu

Weboldal: abiweb.obh.hu

Az adatkezelő adatai, elérhetőségei:

Mindenamiiroda Kft., 1135 Budapest, Csata utca 25.

Tel: 06-1-2703322

info@mindenamiiroda.hu

Adatkezelési tájékoztató

Röviden Személyes adatokat csak a törvényeknek megfelelően gyűjtünk és kezelünk. DM levelet csak külön hozzájárulás esetén küldünk. Rendszerüzenetet anélkül is küldhetünk.

Az adatokat a lehető legbiztonságosabban tároljuk.

Harmadik félnek személyes adatokat csak hozzájárulással adunk át.

Bárkinek felvilágosítást adunk a róla tárolt adatokról, ha ezt írásban kéri az info@mindenamiiroda.hu címen.

A személyes adatok törlését a info@mindenamiiroda.hu címen is lehet kérni.

Bevezetés

Mindenamiiroda Kft. (1135 Budapest, Csata utca 25) alá veti magát a következő tájékoztatónak.

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 20. § (1) kimondja, hogy az érintettel (jelen esetben a webáruház-használóval, a továbbiakban: felhasználó) az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.

Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról.

Tájékoztatni kell az érintettet az Info tv. 6. § (1) bekezdése alapján arról is, hogy személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.

A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

Ha az érintettek személyes tájékoztatása lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna (mint például jelen esetben egy webáruházon), a tájékoztatás megtörténhet az alábbi információk nyilvánosságra hozatalával is:

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak és jogorvoslati lehetőségeinek ismertetése, valamint

7. g) ha az adatkezelés adatvédelmi nyilvántartásba vételének van helye, az adatkezelés nyilvántartási száma.

Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi weboldalak adatkezelését szabályozza:  http://irodaiszolgaltatas.hu és http://mindenamiiroda.hu és a fenti tartalmi előíráson alapul.

A tájékoztató elérhető az alábbi oldalról: http://mindenamiiroda.hu/adatvedelem

A tájékoztató módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba. A tájékoztató egyes fejezetcímei mögött megjelenítjük a jogszabályi hivatkozást is.

Értelmező fogalmak (3.§)

1. érintett / Felhasználó: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy;

2. személyes adat : az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

3. különleges adat:  a) a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes adat,

b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat, valamint a bűnügyi személyes adat;

1. hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;

2. tiltakozás:az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

3. adatkezelő:az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

4. adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;

5. adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

6. nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

7. adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

8. adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;

9. adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

10. adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése;

11. adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;

12. adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – adatok feldolgozását végzi;

13. adatfelelős: az a közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton kötelezően közzéteendő közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a működése során ez az adat keletkezett;

14. adatközlő: az a közfeladatot ellátó szerv, amely - ha az adatfelelős nem maga teszi közzé az adatot - az adatfelelős által hozzá eljuttatott adatait honlapon közzéteszi;

15. adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;

16. harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

Az adatkezelés jogalapja (5.-6.§) ahhoz az érintett hozzájárul, vagy azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli.

1. a) az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy

2. b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.

a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy

az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok

védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll

Az adatkezelés célhoz kötöttsége (4.§ [1]-[2])

Az adatkezelés egyéb elvei (4.§ [3]-[4])

A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. Az érintettel akkor helyreállítható a kapcsolat, ha az adatkezelő rendelkezik azokkal a technikai feltételekkel, amelyek a helyreállításhoz szükségesek.

Az adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét és - ha az adatkezelés céljára tekintettel szükséges - naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához szükséges ideig lehessen azonosítani.

Funkcionális adatkezelés

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.

- postai úton a 1135 Budapest, Csata utca 25. címen,

- e-mail útján az info@mindenamiiroda.hu e-mailcímen.

A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

A funkcionális adatkezelésre vonatkozó alapelveink (Elker tv. 13/A.)

Cookie-k (sütik) kezelése

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

1. http://www.google.hu/policies/privacy/ads/

Hírlevél, DM tevékenység

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

A reklámozó, a reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – a hozzájárulásban meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.

Facebook

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

https://www.facebook.com/about/privacy/ címen tájékozódhat az érintett.

1. https://www.facebook.com/legal/terms?ref=pf), (https://www.facebook.com/about/privacy/)

Adattovábbítás

1. a) az adatgyűjtés ténye,

2. b) az érintettek köre,

3. c) az adatgyűjtés célja,

4. d) az adatkezelés időtartama,

5. e) az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye,

6. f) az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése.

Magyar Posta Zrt.

Budapest, Dunavirág utca 2-6.

levelezési cím: Budapest 1540

telefonszám: +36 1 767-8200

e-mail cím: ugyfelszolgalat@posta.hu

webcím: www.posta.hu

adatvédelmi tájékoztató: http://posta.hu/adatkezelesi_elveink

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

H-2351 Alsónémedi, Európa u. 2.

adatvédelmi tájékoztató: http://www.gls-hungary.com/doc1_4.html

Tárhely-szolgáltató:

Shoprenter Kft.

4028 Debrecen, Kassai út 129.

Cégjegyzékszám: 09-09-020636

Adószám: 23174108-2-09

 

Adatbiztonság (7.§)

Az érintettek jogai (14.-19.§)

Jogorvoslat

1. a) a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;

2. b) a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;

3. c) törvényben meghatározott egyéb esetben.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Bírósági jogérvényesítés(22.§)

Kártérítés (23. §)

Az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt köteles megtéríteni. Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért is. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Zárszó

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

- 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)

- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)

- 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;

- 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)

- 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról

- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)

- 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról

1. Felelősségkorlátozás

A webáruházban megtalálható termékek fényképei illusztrációk, tartalmazhatnak olyan opciókat, amelyek nem tartozékok, esetlegesen további díj ellenében forgalmazzuk, de a konkrét termék képi bemutatásánál ezek kiszűrésére nem adódott lehetőségünk.

Figyelem! Az áruház termékeire vonatkozó adatok tájékoztató jellegűek, nem tekinthető hibátlan és visszavonhatatlan ajánlatnak.

Áraink tájékoztató jellegűek, az elmúlt évek tapasztalatai alapján 99%-os biztonsággal hibamentesek, de adódnak kellemetlen, feltáratlan hibák, amelyek csak az előzetes egyeztetések során lehet felderíthetőek.

Ezért kérjük, hogy tervezett vásárlás esetén szíveskedjenek telefonon, e-mail-en keresztül a termékek paramétereit, árait, készletezését pontosítani, mivel a tájékoztató jellegből adódóan a tévedésekért nem áll módunkban felelősséget vállalni.

A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából tudhatja meg részletesen. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett nettó ár + áfa (bruttó ár) , feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget. Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól, az egyes termékcsoportokra vonatkozó rendelkezések jelen feltételek végén külön mellékletben találhatóak meg.

Amennyiben valamely rendszerhiba folytán hibás ár kerül az www.irodaiszolgaltatas.hu és/vagy www.mindenamiiroda.hu felületére, mely nyilvánvalóan téves (pl. 0 Ft, vagy 1 Ft, a szokásos piaci ár töredéke.), és az nem áll arányban a termék árával, akkor a Mindenamiiroda Kft nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlja az Ügyfélnek a helyes árat (természetesen ez esetben az Ügyfél minden következmény nélkül elállhat a vásárlási szándékától).

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

 

Szerzői jogok

A webáruház oldalain található képek és leírások jelentős részben a partnereink, szállítóink szellemi termékei, amit harmadik személy a jogtulajdonos beleegyezése nélkül nem használhat fel.

Érvényesség:

A szerződés nyelve: Magyar A szerződésben nem található utalás magatartási kódexre.

Módosítás és annak közététele után jelenlegi szabályzat érvényét veszti.

Panaszügyintézés:

Webáruház működtetőként az a célunk, hogy megrendelőink minden szempontból elégedettek legyenek termékeinkkel, szolgáltatásainkkal és ügyintézésünkkel. Szolgáltatási színvonalunk folyamatos fejlesztéséhez, ügyfeleink elégedettségének növeléséhez értékes számunkra minden jelzés, amely termékeinkkel, szolgáltatásainkkal, munkatársainkkal kapcsolatban megfogalmazódik Önben.

Panaszkezelési eljárásunkat úgy dolgoztuk ki, hogy minden panaszt körültekintően, és a lehető legrövidebb időn belül kivizsgáljunk, s arra korrekt, minden részletre kiterjedő, minőségi választ adjunk. Amennyiben Ön elégedetlen az általunk adott válasszal, úgy a következő intézményekhez fordulhat:

Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály, 1088 Budapest, József krt. 6.

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Ügyfélszolgálati Iroda és Polgármesteri Hivatal, 1139 Budapest, Béke tér 1.

Pest Vármegyei Békéltető Testület, 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25.

-----------------------------------------

Melléklet:

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).

(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki: a) a pénzügyi szolgáltatási és a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a biztosítási és a biztosításközvetítői, a befektetési szolgáltatási és a kiegészítő befektetési szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos szerződésre, valamint az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári és a nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésre; automatából történő értékesítésre; nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre; az építési szerződésre; ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést; az árverésen kötött szerződésre.

(4) A mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésre kizárólag a 7. § (2)-(3) bekezdése, a 8-11. § alkalmazható, az utazási szerződésre és az ingatlanok időben megosztott használati jogának megszerzésére irányuló szerződésre pedig kizárólag a 9. § alkalmazható.

(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a  címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

1. § (1) A gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:

2. a) a gazdálkodó szervezet cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott

nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról;

b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól;

c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is;

d) szükség szerint a szállítás költségéről;

e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;

f) az elállás jogáról (4-5. §);

g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;

h) az ajánlati kötöttség idejéről;

i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.

(2) A gazdálkodó szervezet az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

1.

§ (1) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni.

(2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell:

2.

a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;

b) a gazdálkodó szervezet azon telephelye

3. a) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti;

c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását;

d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a gazdálkodó szervezet (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.

1.

§ (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

2.

§ A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot

3.

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

4.

b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ;

5.

c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

6.

d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

7.

e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;

f) szerencsejáték-szerződés esetében.

8.

§ (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a gazdálkodó szervezet által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

(2) A fogyasztó a gazdálkodó szervezetnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a gazdálkodó szervezet előzetes megállapodásán alapul. A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.